Какво е дигитален маркетинг
Какво е дигитален маркетинг?
По принцип дигиталният маркетинг се отнася до всякакви усилия или активи за онлайн маркетинг. Имейл маркетингът, реклама с плащане на клик, маркетингът в социалните медии и дори блоговете са чудесни примери за дигитален маркетинг – те помагат да се запознаят хората с вашата компания и да ги убедят да купуват.
Ето някои от най-разпространените активи и стратегии за дигитален маркетинг, които бизнесът използва, за да достигне до хората онлайн:
Активи за дигитален маркетинг
Почти всичко може да бъде актив за дигитален маркетинг. Просто трябва да бъде маркетингов инструмент, който използвате онлайн. Като се има предвид това, много хора не осъзнават с колко активи на дигиталния маркетинг разполагат.
Ето само няколко примера:
- Твоят уебсайт
- Маркови активи (лога, икони, съкращения и др.)
- Видео съдържание (видео реклами, демонстрации на продукти и т.н.)
- Изображения (инфографика, снимки на продукти, фирмени снимки и др.)
- Писмено съдържание (публикации в блогове, електронни книги, описания на продукти, препоръки и др.)
- Онлайн продукти или инструменти (SaaS, калкулатори, интерактивно съдържание и др.)
- Отзиви
- Страници в социалните медии
Както вероятно можете да си представите, този списък просто надрасква повърхността. Повечето активи за дигитален маркетинг ще попаднат в една от тези категории, но интелигентните търговци непрекъснато измислят нови начини за достигане до клиенти онлайн, така че списъкът непрекъснато расте!
Стратегии за дигитален маркетинг
Списъкът на стратегиите за дигитален маркетинг също непрекъснато се развива, но ето някои от стратегиите, които повечето фирми използват:
Реклама с плащане на кликване
Рекламата с плащане на кликване (PPC) всъщност е широк термин, който обхваща всякакъв вид дигитален маркетинг, при който плащате за всеки потребител, който кликне върху реклама. Например Google AdWords е форма на PPC реклама, наречена „реклама в платено търсене“ (която ще разгледаме след секунда). Facebook Ads са друга форма на PPC реклама, наречена „платена реклама в социалните медии“ (отново скоро ще влезем в това).
Реклама на платено търсене
Google, Bing и Yahoo ви позволяват да пускате текстови реклами на техните страници с резултати от търсачките (SERP). Рекламата с платено търсене е един от най-добрите начини за насочване към потенциални клиенти, които активно търсят продукт или услуга като вашата.
Оптимизация за търсачки (SEO)
Ако не искате да плащате, за да се показвате в SERP, можете също да използвате оптимизация за търсачки (SEO), за да опитате да класирате страници или публикации в блога на вашия сайт органично. Не е нужно да плащате директно за всяко кликване, но получаването на страница за класиране обикновено отнема доста време и усилия (за по-задълбочено сравнение на платеното търсене и SEO, вижте тази статия).
Платена реклама в социалните медии
Повечето социални медийни платформи като Facebook, Instagram, Twitter, LinkedIn, Pinterest и Snapchat ще ви позволят да пускате реклами на техния сайт. Платената реклама в социалните медии е чудесна за повишаване на осведомеността сред аудитории, които може да не знаят, че вашият бизнес, продукт или услуга съществуват.
Маркетинг в социалните медии
Подобно на SEO, маркетингът в социалните медии е безплатният, органичен начин за използване на социални медийни платформи като Facebook или Twitter за предлагане на пазара на вашия бизнес. И точно като SEO, органичният маркетинг на вашия бизнес в социалните медии отнема много повече време и усилия, но в дългосрочен план може да доведе до много по-евтини резултати.
Оптимизация на степента на конверсия (CRO)
Оптимизацията на процента на конверсия (CRO) е изкуството и науката за подобряване на онлайн потребителското изживяване. През повечето време фирмите използват CRO, за да получат повече реализации (потенциални клиенти, чатове, обаждания, продажби и т.н.) от съществуващия им трафик в уебсайта.
Маркетинг на съдържание
Маркетингът на съдържание е друг доста широк термин за дигитален маркетинг. Маркетингът на съдържание обхваща всички усилия за дигитален маркетинг, които използват съдържателни активи (публикации в блогове, инфографики, електронни книги, видеоклипове и др.) За изграждане на информираност за марката или стимулиране на кликвания, потенциални клиенти или продажби.
Естествена реклама
Винаги ли сте стигали до края на дадена статия и сте виждали списък с предложени статии? Това е естествена реклама. Повечето естествени реклами попадат в маркетинга на съдържание, тъй като използват съдържание, за да привличат кликвания („никога няма да повярвате какво се случва след това!“). Често местната реклама може да бъде трудно забележима, тъй като тя обикновено се смесва с препоръки за неплатено съдържание … но това е въпросът.
Имейл маркетинг
Имейл маркетингът е най-старата форма на онлайн маркетинг и все още продължава да се развива. Повечето дигитални търговци използват маркетинг по имейл, за да рекламират специални сделки, да подчертават съдържание (често като част от маркетинга на съдържание) или да популяризират събитие.
Партньорски маркетинг
Партньорският маркетинг по същество е плащане на някой друг (човек или бизнес) за популяризиране на вашите продукти и услуги на техния уебсайт.
Както можете да видите от горния списък, има много различни начини да продавате бизнеса си онлайн, поради което много фирми или наемат агенция, която да управлява усилията им за дигитален маркетинг, или плащат за вътрешен маркетинг екип и софтуер за автоматизация на маркетинга за покриване на техните маркетингови нужди.
